diumenge, 26 d’abril del 2020

57.- Ton nom


El teu nom ressona en el mau cap, tan bonic com un poema, tan dolç com un t’estimo. El teu nom, posat en diadema sobre el cel de la caseta, brilla com una festa. El teu nom, està brodat en un somriure a la vela turquesa que navega en els meus somnis.

El teu nom... el teu nom...
Quan les flors s’insinuen, quan la primavera s’anuncia, llueix com un sol. El teu nom és el final del meu camí, per esvair els meus dubtes i també les meves pors.  

El teu nom... el teu nom...
El teu nom a la nit s’anuncia i d’estel en estel s’amara d’amor. El teu nom canta com un himne al cor de la basílica on jo esperaré que vinguis un dia. Que tu vinguis un dia.


Ton nom
Adamo

_______________________________________


Adelita
La Adelita
Amparo Ochoa
Aline
Aline
Christoph


Amanda
Te recuerdo Amanda 
Victor Jara

Angeline
Farewell Angeline
Joan Baez 

Angie
Angie
Rolling Stones
Anna
Anna
The Beatles


Barbara Ann
Barbara Ann
The Beach Boys
Carol
Oh Carol
Paul Anka

Caroline
Sweet Caroline
Neil Diamond

Carrie Anne
Carrie Anne
The Hollies


Cecília
Cecília
Simon & Garfunkel
Claire
Claire
Soullivan


Dalilah
Dalilah
Tom Jones

Dominique
Dominique
Soeur Sourire



Eleonor
Eleanor Rigby
The Beatles
Eufèmia
Carta a Eufemia
Pedro Infante

Eulàlia
Eulalia
Armadillos 
Eva Maria
Eva Maria
Formula V


Fanny
Fanny
Leo Dan

Gemma
Gemma
Joan Baptista Humet


Glòria
Gloria
Morrison

Glòria
Gloria 
Umberto Tozzi

Gwendolyne
Gwendolyne
Julio Iglesias



Jennifer
Jennifer Juniper
Donovan


Judith
Judith
Silvio Rodríguez


Jude
Hey Jude
The Beatles


Jane
Lady Jane
Rolling Stones


Justine
Justine
The Righteous Brothers  
Julia
Julia
The Beatles
Julia
Palabras para Julia
Paco Ibañez

Laia
Laia
Els pets
Laura
Laura
Lluís Llach


Lili
Lili Marleen
Marlene Dietrich

Lili
Lili
Leslie Caron

Lola
Lola
The Kinks

Lucille
Lucille
Little Richard


Manuela
Manuela
Patxi Andion

Margalida
A Margalida
Joan Isaac
Margie
Margie
Fats Domino



Maria Dolores
Maria Dolores

Jorge Sepulveda
Maria

Maria
(West Side Story)



Maria Teresa
Maria Teresa
Juan Erasmo Mochi
Marianne
So long Marianne

Leonard Cohen
Marina
Marina
Rocco Granata

Martha
Martha My Dear
The Beatles

Mary Lou
Mary Lou Hello
Ricky Nelson


Matilda
Matilda
Harry Belafonte

Michelle
Michelle
The Beatles


Molly
Molly Malone
The Dubliners

Natalie
Natalie
Gilbert Bécaud


Ophelia
Ophelia
The Band


Panchita
La Panchita
Antonio Aguilar

Peggy Sue
Peggy Sue
Buddy Holly

Pepa
La Pepa
Gaietà Renom I Emili Vendrell


Raquel
Raquel
Bau (Rufino Almeida)
Renata
Renata
Alberto Cortez

Rita
Lovely Rita
The Beatles

Roberta
Roberta
Peppino di Capri


Rosó
Pel teu amor Roso
 Ramon Calduch

Sandy
Sandy
Dion


Sandy
Sandy
JohnTravolta

Sarah
Sarha
Bob Dylan


Susana
Oh Susana

Al Jolson


Teresa
Homenatge a Teresa
Ovidi Montllor

Valentina
La Valentina
Jorge Negrete

 

Virginia
Sweet Virginia
The Rolling Stones




Wendy
Wendy
The Beach Boys

 

Yolanda
Yolanda
Pablo Milanés



_______________________________________


El teu nom, és una paraula meravellosa, un prec que brota, i l’alè que murmura condueix a aquest crit, esquinçant per un instant el silenci agònic de la nit.

El teu nom, quan la meva veu el repeteixi i se’n fa ressò, em pertorba l'ànima i em fa bullir la sang, i sempre que vibra en mi, el meu cor no descansa.

El teu nom, que fa néixer la joia allà on la por s’hi instal·la, és l’estrella que brilla al cel del meu cor i em guia a través dels camins abruptes de la felicitat.


El teu nom, a l’hora que arriba l’ombra per despullar el dia, es converteix per mi en una simple paraula d’amor i em fa presoner de la nit, de tu i del teu nom. 


Ton nom
Charles Aznavour

·<><><><><><><><>·

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada